topbanner

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ


παροῦσα ἀνακοίνωσις ἀφορᾶ τὴν ὑπόθεση τοῦ Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀχαΐας καὶ πάσης Πελοποννήσου, π. Νικολάου Δημαρᾶ.

ἐν λόγῳ Κληρικὸς στὶς 9 καὶ 10 Ἰουνίου 2024 (ν.ἡ.) ἔστειλε «ἐμπιστευτικὸ» ἠλεκτρονικὸ μήνυμα πρὸς Ἀρχιερεῖς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, τὸ ὁποῖο ὅμως διεδόθη εὐρέως, ὅπου μὲ ἀνάρμοστο ὕφος κατεφέρετο ὑβριστικῶς καὶ μὲ ψευδεῖς κατηγορίες κατὰ τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου, δίχως νὰ ἀποτανθῇ κἂν προηγουμένως στὸν ἴδιο γιὰ παροχὴ ἐξηγήσεων κατὰ τὸ Εὐαγγελικό: «Ἐὰν δὲ ἁμαρτήσῃ εἰς σὲ ὁ ἀδελφός σου, ὕπαγε καὶ ἔλεγξον αὐτὸν μεταξὺ σοῦ καὶ αὐτοῦ μόνου· ἐάν σου ἀκούσῃ, ἐκέρδησας τὸν ἀδελφόν σου· ἐὰν δὲ μὴ ἀκούσῃ, παράλαβε μετὰ σοῦ ἔτι ἕνα ἢ δύο, ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων ἢ τριῶν σταθῇ πᾶν ρῆμα. Ἐὰν δὲ παρακούσῃ αὐτῶν, εἰπὲ τῇ ἐκκλησίᾳ· ἐὰν δὲ καὶ τῆς ἐκκλησίας παρακούσῃ, ἔστω σοι ὥσπερ ὁ ἐθνικὸς καὶ ὁ τελώνης» (Ματθ. ιη´, 15-17). Ἀφορμὴ τῆς ἐπιθέσεώς του ἀποτέλεσαν τρεῖς πράξεις τοῦ ὡς ἄνω Ἱεράρχου, γιὰ τὶς ὁποῖες ὁ π.Ν.Δ. κατηγορεῖ λανθασμένα αὐτὸν ὅτι δῆθεν ἐξέπεσε τῆς ὀρθοδόξου πίστεως

α) Ἡ παραχώρηση ἀποτμήματος ἐκ τῆς Τιμίας Κάρας τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Ἀργυρίου τοῦ ἐξ Ἐπανομῆς Θεσσαλονίκης, ἡ ὁποία φυλάσσεται στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Μηνᾶ Ἀνθούσας Ἀττικῆς, πρὸς τὸν ἐπίσκοπο τοῦ Νέου Ἡμερολογίου τῆς γενέτειρας τοῦ Ἁγίου. Ἡ παραχώρηση εἶχε γίνει γιὰ νὰ βρίσκεται τμῆμα Λειψάνου αὐτοῦ στὴν ἰδιαίτερη πατρίδα του, πρὸς εὐλογία τῶν πιστῶν, χωρὶς καμία περαιτέρω συνέχεια.

β) Ἡ παρουσία του σὲ συνέδριο στὴν Θεσσαλονίκη, ποὺ ὀργάνωσαν τὸν Φεβρουάριο τοῦ 2024 Μητροπόλεις τοῦ νέου ἡμερολογίου τῆς Βορείου Ἑλλάδος γιὰ τὸ τότε ἐπικείμενο πρὸς ψήφιση νομοσχέδιο περὶ τοῦ γάμου ἀνθρώπων τοῦ ἰδίου φύλου. Ὁ Σεβ. Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσόστομος εἶχε μεταβεῖ στὴν Θεσσαλονίκη γιὰ τὴν πανήγυρη τοῦ ἡμετέρου Καθεδρικοῦ Ναοῦ Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν. Ἡ μὴ προγραμματισμένη μετάβασή του στὸν χῶρο τοῦ Συνεδρίου δὲν ἔμεινε ἀπαρατήρητη καὶ ἐκλήθη ἐπανειλημμένα γιὰ νὰ καθίσει μὲ τοὺς ἐπισήμους. Ἐγκόλπιο δὲν φόρεσε διότι ἡ παρουσία του ἐκεῖ δὲν ἦταν θεσμική. Τοῦτο ἔχει συμβεῖ πολλάκις στὸ παρελθόν, ὅπως π.χ. κατὰ τὴν παρουσία Ἱεραρχῶν τῆς Ἐκκλησίας μας στὰ δύο μεγάλα Συλλαλητήρια γιὰ τὴν Μακεδονία, τὰ ἔτη 2018 καὶ 2019. Οὐδεμία προσευχὴ ἔγινε στὸ πλαίσιο τοῦ συνεδρίου.

γ) Ἡ συνάντηση κατὰ τὴν λιτανεία τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων στὶς Ἀχαρνὲς μὲ τὸν ἐπιχώριο μητροπολίτη τοῦ νέου ἡμερολογίου, καὶ ἡ δημοσίευση τοῦ συμβάντος στὴν ἱστοσελίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας. Ὅμως, ὁ ἐπίσκοπος τοῦ Νέου παρακολούθησε οἰκειοθελῶς τὴν μεγάλη λιτανεία, ἱστάμενος ἔξωθεν Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς περιοχῆς, προσκύνησε δὲ τὶς ἱερὲς Εἰκόνες τῆς πομπῆς καὶ χαιρέτισε τοὺς παρισταμένους. Παρόμοια περιστατικὰ ἔχουν συμβεῖ πλειστάκις στὸ διάστημα τῶν ἑκατὸ ἐτῶν ἀπὸ τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου, σὲ διάφορα μέρη τῆς πατρίδος μας καὶ ὄχι μόνο. Τὰ ὅσα συνέβησαν δὲν εἶχαν κανέναν ἄλλο συμβολισμό, παρὰ μόνο ἐξέφρασαν τὴν εἰρηνικὴ διάθεση, ἡ ὁποία δὲν ἦταν πάντοτε δεδομένη. Οὐδεὶς Ἱερὸς Κανόνας παρεβιάσθη. Ἐν τούτοις, ἄν παρὰ τὴν ἀγαθή του πρόθεση, ἡ προβολὴ τοῦ γεγονότος διαδικτυακῶς προξένησε σκανδαλισμὸ σὲ κάποιους πιστοὺς ἐκ τοῦ ἡμετέρου Ποιμνίου, ὁ Σεβ/τος κ. Χρυσόστομος ἐκφράζει τὴν λύπη του, ὅπως καὶ τὴν αἴτηση τῆς συγγνώμης ἀπὸ ὅσους παρ΄ ἐλπίδα σκανδάλισε. Περιστατικὰ δὲ τὰ ὁποῖα εἶναι δυνατὸν νὰ δημιουργοῦν ἐσφαλμένες ἐντυπώσεις στὸ Ποίμνιο, εἶναι σαφὲς ὅτι θὰ πρέπει νὰ ἀποφεύγονται.

Καθίσταται γνωστὸν ὅτι καθ᾽ ὅλη τὴν διάρκεια τῆς ἐπιθέσεως τοῦ π. Νικολάου Δημαρᾶ, ὁ Σεβ. Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσόστομος τήρησε δημοσίως στάση ἐκκλησιαστικὴ καὶ διακριτική, κάνοντας ἀναφορὰ μόνο στὴν προϊσταμένη του Ἀρχή, τὴν Ἱερὰ Σύνοδο, ἡ ὁποία δὲν διέκρινε κανένα θέμα προδοσίας τῆς πίστεως. Ἡ αὐτὴ διακριτικότης ἐκφράσθηκε καὶ ἀπὸ τοὺς Κληρικοὺς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας, τοὺς ὁποίους ὁ Σεβασμιώτατος ἐμπόδισε νὰ τοποθετηθοῦν δημοσίως πρὸς ὑπερασπισίν του, αἰτουμένους μόνον ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο ἀποκατάσταση τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς ἀληθείας.

Ἱερὰ Σύνοδος, κατὰ τὴν Συνεδρία τῆς 3/16-07-2024, ἀποφάσισε νὰ καλέσει τὸν π. Νικόλαο Δημαρᾶ, προκειμένου νὰ διευθετηθεῖ τὸ θέμα καὶ νὰ λυθοῦν οἱ παρεξηγήσεις. Ἐκεῖνος, ὅμως, ἀρνήθηκε νὰ παραστεῖ. Ἐπίσης, ἀρνήθηκε τὴν συνάντηση μὲ ἐπιτροπὴ τριῶν Ἀρχιερέων καὶ τοῦ Μακαριωτάτου στὴν Ἱ. Μονὴ Ταξιαρχῶν Ἀθικίων Κορινθίας, καθὼς καὶ τὴν συζήτηση μὲ τὸν Σεβ/το Ἀρχιγραμματέα, ὁ ὁποῖος προθυμοποιήθηκε νὰ μεταβεῖ πρὸς αὐτόν. Δέχθηκε μόνο τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου κ. Καλλινίκου καὶ τοῦ Θεοφ. Ταλαντίου κ. Καλλινίκου, ἡ ὁποία, ὅμως, ἀπέβη ἄκαρπη.

ναν μῆνα ἀργότερα, ὁ π. Ν.Δ. ἐπανῆλθε μὲ κείμενο τὸ ὁποῖο ἀναρτήθηκε σὲ Ἱστολόγιο. Στὸ κείμενό του, μὲ ὕφος ἀνάρμοστο κατηγόρησε τὸν Σεβ. Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσόστομο ὅτι δῆθεν ἔδωσε βῆμα σὲ κληρικὸ τοῦ νέου ἡμερολογίου κατὰ τὸν ἑορτασμὸ τῶν εἰκοσιπέντε ἐτῶν ἀρχιερατείας του στὸν Ἱ. Προσκυνηματικὸ Ναὸ Παναγίας Σουμελᾶ Ἀσπροπύργου Ἀττικῆς. Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ὁ κληρικὸς ἐκεῖνος προσῆλθε πράγματι στὸν Ἱ. Ναὸ Παναγίας Σουμελᾶ, πλὴν ὅμως κατὰ τὴν ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Νεομάρτυρος Κασσάνδρας, κατὰ τὴν Ἀπόλυση τῆς Θείας Λειτουργίας. Εὑρισκόμενος δὲ μεταξὺ τῶν πιστῶν ἔλαβε τὸν λόγο ἀφ΄ ἑαυτοῦ του καὶ ἐπαίνεσε ἐπ΄ ὀλίγον τὸ ποιμαντικὸ ἔργο τοῦ Σεβασμιωτάτου, ἐκφράσας τὸν σεβασμό του ἔναντι τῆς ἐκκλησιαστικῆς ὑποστάσεώς μας καὶ οὐδὲν ἕτερον.

Στὶς 12/25-9-2024, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος κάλεσε τὸν π. Νικόλαο Δημαρᾶ στὸ Πρωτοβάθμιο διὰ Πρεσβυτέρους Συνοδικὸ Δικαστήριο μὲ τὴν κατηγορία τῆς καθυβρίσεως Ἀρχιερέως, ἡ ὁποία σύμφωνα μὲ τὸν ΝΕ´ Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ἐπισύρει τὸ ἐπιτίμιο τῆς καθαιρέσεως: «Εἴ τις κληρικὸς ὑβρίσοι τὸν ἐπίσκοπον, καθαιρείσθω· ἄρχοντα γὰρ τοῦ λαοῦ σου οὐκ ἐρεῖς κακῶς».

Στὶς 9/22-10-2024 συγκλήθηκε τὸ Συνοδικὸ Δικαστήριο, στὸ ὁποῖο ὁ π. Νικόλαος δὲν παρευρέθη, ἀλλὰ ἔστειλε ὑπόμνημα μέσῳ πληρεξουσίου δικηγόρου. Προκειμένου τὰ Μέλη νὰ μελετήσουν τὸ ὑπόμνημα, τὸ σῶμα διέκοψε τὶς ἐργασίες του.

Τὸ Δικαστήριο συνῆλθε ἐκ νέου στὶς 17/30-10-2024, ὅπου στὸ πλαίσιο τῆς συσκέψεως, ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος κ. Καλλίνικος αἰτήθηκε τὴν διακοπὴ τῶν ἐργασιῶν, προκειμένου νὰ μεταβοῦν δύο Ἀρχιερεῖς στὸν π.Ν.Δ. μὲ τὴν ἐλπίδα νὰ ἐπἐλθει καταλλαγὴ διὰ ἀνακλήσεως τῶν παρεκτροπῶν του.

Μετέβησαν πράγματι οἱ Σεβ/τοι Δημητριάδος κ. Φώτιος καὶ Λαρίσης & Πλαταμῶνος κ. Κλήμης καὶ συζήτησαν ἐπὶ μακρὸν μαζί του, ἕως ὅτου ἀποδέχθηκε νὰ ζητήσει συγγνώμη, συντάξας πρόχειρο σχετικὸ κείμενο, καὶ νὰ ὑπογράψει ὅ,τι ἄλλο θὰ τοῦ ζητοῦσε ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος.

κολούθως, τὸ Συνοδικὸ Δικαστήριο συνῆλθε δύο φορές, στὶς 1/14-11-2024 καὶ στὶς 4/17-12-2024, ὁπότε καὶ ἐνεκρίθη τὸ τελικὸ σχέδιο δηλώσεως μετανοίας καὶ ἀνακλήσεως προκειμένου νὰ ὑπογραφεῖ ἀπὸ τὸν π. Ν.Δ. γιὰ νὰ κλείσει ἡ ὑπόθεση.

ν συνεχείᾳ, στὶς 27/1/2025 (ν.ἡ.), ὁ π.Ν.Δ. ἔστειλε ἠλεκτρονικὴ ἐπιστολὴ σὲ Ἀρχιερεῖς τῆς Ἐκκλησίας μας, μὲ συνημμένη πραγματεία 135 σελίδων, στὴν ὁποία δήλωσε -ἀνατρέποντας τὰ πάντα- ὅτι ἐμμένει στὶς θέσεις ποὺ ἐξ ἀρχῆς ἀνέπτυξε.

Τὸ Συνοδικὸ Δικαστήριο συνῆλθε ἐκ νέου στὶς 23-1/5-2-2025, ὅπου ὁπότε, ἐρήμην τοῦ π.Ν.Δ., καὶ ἀφοῦ ἤδη εἶχε ἐξαντλήσει κάθε περιθώριο μακροθυμίας, τοῦ ἐπέβαλε τὴν ἀφαίρεση τῶν ὀφφικίων τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου καὶ τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος καὶ ἐπίσης ἀργία ἀπὸ κάθε ἱεροπραξία μέχρι τῆς ἐγγράφου καὶ ἐνυπογράφου εἰλικρινοῦς μετανοίας του. Τοῦτο δὲ ἔπραξε κατ᾽ ἄκραν οἰκονομίαν, δεδομένου ὅτι τὸ παράπτωμά του ἐπισύρει κανονικῶς τὸ ἐπιτίμιο τῆς καθαιρέσεως ἀπὸ τὸ ὑψηλὸ ὑπούργημα τῆς Ἱερωσύνης.

κ τῶν φαινομένων, ὁ π.Ν.Δ. δὲν σεβάσθηκε τὴν ἀπόφαση τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Δικαστηρίου, προσφάτως μάλιστα προέβη σὲ δημόσια καταφορὰ ἐναντίον τοῦ Σεβ/του Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου προσθέτοντας στὰ πραγματικὰ γεγονότα νέα ψευδῆ καὶ ὑβριστικὰ στοιχεῖα στὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης πρὸς σκανδαλισμὸ τῶν πιστῶν, συμπεριλαμβάνοντας τὴν πλήρη ἀπαξίωση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Γιὰ τὸν λόγο τοῦτο, ἡ ὑπόθεσή του ἔχει ἤδη παραπεμφθεῖ στὴν κρίση Αὐτῆς, βάσει τῶν νέων ἐπιβαρυντικῶν στοιχείων, προκειμένου νὰ ἐκδικασθεῖ γιὰ τὴν συνεχιζόμενη θλιβερὴ ἐκτροπή του.


Τονίζεται ὅτι ὅλα τὰ μέλη τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου παραμένουν προσηλωμένα στὴν Ὁμολογία Πίστεως τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ μάλιστα στὸ κείμενο: «Ἡ Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔναντι τῆς Αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, Θέματα Δογματικὰ καὶ Κανονικά» τοῦ ἔτους 2014, ἄνευ οὐδεμιᾶς ὑποστολῆς. Τὸ αὐτὸ βεβαίως ἰσχύει καὶ γιὰ τὸν Σεβ. Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσόστομο, τοῦ ὁποίου ἡ ὅλη δράση καὶ πορεία ἀποδεικνύουν περίτρανα τὴν προσήλωσή του στὶς ὀρθόδοξες ἀρχὲς καὶ παραδόσεις.

Ἱερὰ Σύνοδος ζητεῖ τὶς προσευχὲς ὅλων τῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας μας γιὰ νὰ διατηροῦμε τὴν πίστη καὶ τὴν ἑνότητά μας ἀσπρόσβλητες ἀπὸ κάθε εἴδους ἐκτροπῆς, ὥστε νὰ βαδίζουμε ἐν ἀληθείᾳ στὴν σωτήρια ὁδὸ τοῦ θείου Θελήματος.

 

Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ἀθῆναι, 2/15-2-2025

Ἀνακοίνωσις Ἀποφάσεων Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας 9ης / 22ας Ἰανουαρίου 2025

Τὴν Τετάρτην, 9ην/ 22αν Ἰανουαρίου 2025, συνῆλθεν εἰς πέμπτην τακτικὴν Συνεδρίαν ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος, ὑπὸ τὴν Προεδρίαν τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλινίκου, καὶ τῇ συμμετοχῇ ἑτέρων ὀκτὼ Ἀρχιερέων, συνεζήτησε δὲ καὶ ἀπεφάσισεν ἐπὶ τῶν κάτωθι θεμάτων:

Ἀνακοίνωσις Ἀποφάσεων Ἱερᾶς Συνόδου 4ης / 17ης Δεκεμβρίου 2024

Τὴν Τρίτην, 4ην/ 17ην Δεκεμβρίου 2024, συνῆλθεν εἰς τετάρτην τακτικὴν Συνεδρίαν ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος, ὑπὸ τὴν Προεδρίαν τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλινίκου, καὶ τῇ συμμετοχῇ ἑτέρων ὀκτὼ Ἀρχιερέων, συνεζήτησε δὲ καὶ ἀπεφάσισεν ἐπὶ τῶν κάτωθι θεμάτων:

Ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Πρέσβυν τῆς Βουλγαρίας

Ἀριθμὸς Πρωτ. 3385

 

Ἐν Ἀθήναις, τῇ 18 / 31-01-2025

 

Πρὸς
Τὸν Ἀξιότιμον κ. Βαλεντῖνον Ποριάζωφ,
Πρέσβυν τῆς Βουλγαρίας εἰς Ἑλλάδα,
Στρατηγοῦ Καλλάρη 33,
154 52 Παλαιὸν Ψυχικὸν,
E-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.,

 

Ἀξιότιμε κ. Πρέσβυ,


Ἐκκλησία τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Ἑλλάδος ἀποτελεῖται ἀπὸ ἐκείνους τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, Κληρικοὺς καὶ λαϊκοὺς ἐν Ἑλλάδι, οἱ ὁποῖοι παρέμειναν πιστοὶ εἰς τὰς παραδόσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ δὲν ἀπεδέχθησαν τὴν καινοτομίαν τοῦ νέου ἡμερολογίου (1924 ἑ.),ἐντασσομένην εἰς τὴν μὴ ὀρθόδοξον λεγομένην Οἰκουμενικὴν Κίνησιν. Εὑρίσκεται δὲ εἰς ἐκκλησιαστικὴν κοινωνίαν μετὰ τῆς Βουλγαρικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου ὑπὸ τὸν Μητροπολίτην Τριάδιτζα κ. Φώτιον εἰς Βουλγαρίαν.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ

Ἀριθμός Πρωτ. 3378


Ἐν Ἀθήναις, 26-12-2024 / 08-01-2025

 

Πρὸς
Τοὺς Ἐφημερίους, τὰς Μοναστικὰς Ἀδελφότητας καὶ τὰ ᾿Εκκλησιάσματα
τῆς καθ᾿ ἡμᾶς ᾿Εκκλησίας τῆς εὐρυτέρας περιοχῆς τῆς Ἀττικῆς

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ

 

Ἀγαπητὰ τέκνα τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας,


ἐτήσιος ἑορτασμὸς τῶν Ἁγίων Θεοφανείων εἰς τὸν Κεντρικὸν Λιμένα Πειραιῶς ἔχει ἰδαιτέραν σημασίαν καὶ ὁμολογιακόν χαρακτῆρα διὰ τὴν καθ΄ ἡμᾶς Ἐκκλησίαν τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν. Ἂς μὴ λησμονοῦμεν ὅτι ὁ Ἅγιος Χρυσόστομος, ὁ ἀπὸ πρ. Φλωρίνης Νέος Ὁμολογητής, ὅταν παρευρέθῃ ὡς ἄγνωστος παρατηρητὴς εἰς τὴν τελετὴν τῶν Θεοφανείων, συνεκινήθη καὶ τότε ἔλαβε τὴν ἀπόφασιν νὰ προβῇ εἰς τὴν ὁμολογίαν ὑπὲρ τῆς τηρήσεως τῶν Παραδόσεων καὶ νὰ ἡγηθῇ τοῦ Ἱεροῦ ἡμῶν Ἀγῶνος.

ΜΗΝΥΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2024

Ἀριθμός Πρωτ. 3377

Ἐν Ἀθήναις, 17 / 30 – 12 – 2024

«Κλίνας οὐρανούς, ἐν μήτρᾳ σου Πάναγνε,
Χριστὸς βουληθεὶς ὅλος ἐσκήνωσεν·
οὐ γὰρ ἔφερε τῶν ἰδίων χειρῶν τὸ πλαστούργημα,
καθορᾶν ὑπὸ τοῦ πλάνου τυραννούμενον·
ἦλθε δὲ ἐν δούλου σχήματι, τὸ ἀνθρώπινον γένος λυτρώσασθαι»
(Θεοτοκίον, Κανὼν β´ Ὄρθρου Ἁγίου Νικολάου,
ὠδὴ στ´, Μηναῖον Δεκεμβρίου στ´)

Ἀγαπητοὶ Πατέρες καὶ Ἀδελφοὶ ἐν Κυρίῳ Σαρκωθέντι ·

Θεὸς Λόγος, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, εὐδοκίᾳ τοῦ Πατρὸς καὶ συνεργίᾳ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, κατῆλθεν «ὅλος», χωρὶς νὰ μειώσει τὸ ὕψος τῆς Θεότητός Του, στὴν ἄχραντη μήτρα τῆς Ἀειπαρθένου Θεοτόκου, καὶ «ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν» (Ἰω. 1, 14).

Διότι τὰ «σπλάγχνα» τοῦ θείου «ἐλέους» (Λκ. 1, 78) δὲν μποροῦσαν νὰ ἀντέξουν τὴν βάσανο τοῦ ταλαιπώρου πλαστουργήματος, τοῦ θεόπλαστου δημιουργήματος, τοῦ τιμημένου ἀνθρώπου, ποὺ ἀτιμάσθηκε ἀπὸ τὸν πλάνο διάβολο καὶ περιῆλθε στὴν δεινὴ τυραννικὴ αἰχμαλωσία του.

Ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ἡ ὁποία δὲν ἔχει μέτρο οὔτε πέρας, ἔθεσε σὲ ἐφαρμογὴ τέλειο σχέδιο ἀναπλάσεως· σχέδιο θείας σοφίας καὶ δυνάμεως, ἀσυναγώνιστο καὶ ἀσύγκριτο σὲ μεγαλωσύνη καὶ θεοπρέπεια.

μολογοῦμε στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως ὅτι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, «δι’ ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν» κατῆλθε ἀπὸ τοὺς οὐρανοὺς καὶ σαρκώθηκε «ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου».

Δὲν συνέβη βέβαια στὸν Θεὸ κάποια τοπικὴ μετακίνηση καὶ μετάβαση, ἀλλὰ συγκατάβαση θεϊκή. Ὁ Λόγος, χωρὶς νὰ ἀλλάξει ὡς πρὸς τὴν Θεότητα, προσέλαβε κάτι ποὺ δὲν εἶχε μέχρι τότε: ἔγινε ἄνθρωπος καὶ συναναστράφηκε μὲ τοὺς ἀνθρώπους στὴν γῆ. Ὁ Θεάνθρωπος Χριστὸς ἔκρυψε ὅλη τὴν δόξα τῆς Θεότητος πίσω ἀπὸ τὸ παραπέτασμα τῆς σαρκός, ποὺ δανείσθηκε ἀπὸ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο Μαρία.

Τὸ μοναδικὸ αὐτὸ θαῦμα τῆς θείας ἀγαθωσύνης μᾶς ὑπερβαίνει ἐντελῶς καὶ ἐμεῖς ἁπλῶς τὸ προσκυνοῦμε μὲ δέος καὶ εὐχαριστία. Ὅλα τὰ κτίσματα προσφέρουν ἀνέκφραστη εὐχαριστία, ἐμεῖς δὲ προσφέραμε «Μητέρα Παρθένον», τὴν δόξα καὶ τὸ καύχημα τοῦ γένους μας, τὴν χαρά, θυμηδία, παρηγορία, παραμυθία καὶ ἐλπίδα μας!

Στὸν Χριστό μας, στὸ θεῖον Βρέφος τῆς Βηθλεέμ, ἐμφανίζονται καὶ ἐπισημαίνονται ἐξ ἀρχῆς ἀντιθέσεις θεῖες καὶ ἀνθρώπινες, γιὰ τὴν ἐκπλήρωση τοῦ ὑπερλόγου Μυστηρίου τῆς Θείας Οἰκονομίας: ταπείνωση στὴν δόξα, πόνος στὴν χαρά, θάνατος στὴν ζωή!

***

Ἀγαπητοὶ Ἀδελφοί·

Αὐτὰ ἀκριβῶς εἶναι καὶ τὰ κύρια γνωρίσματα κάθε πιστοῦ με-λους τῆς ἀνακαινισμένης πλέον ἀνθρωπότητος.

ταν τὰ γνωρίσματα τῆς Παρθενομήτορος Μαριάμ, τῆς ταπεινῆς Κόρης καὶ Ἁγνῆς, Αὐτῆς ποὺ ἀναδείχθηκε «Οὐρανὸς καὶ Ναὸς τῆς Θεότητος».

Τὰ ἀντιθετικὰ γνωρίσματα χαρακτήριζαν τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους, ἀλλὰ καὶ ὅλα τὰ ἀληθινὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, ὅπως τὰ συνοψίζει ἔξοχα ὁ Μέγας Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν Παῦλος: Οἱ ὑπηρέτες τοῦ Θεοῦ συσταίνονται «διὰ δόξης καὶ ἀτιμίας, διὰ δυσφημίας καὶ εὐφημίας, ὡς πλάνοι καὶ ἀληθεῖς, ὡς ἀγνοούμενοι καὶ ἐπιγινωσκόμενοι, ὡς ἀποθνήσκοντες καὶ ἰδοὺ ζῶμεν, ὡς παιδευόμενοι καὶ μὴ θανατούμενοι, ὡς λυπούμενοι ἀεὶ δὲ χαίροντες, ὡς πτωχοὶ πολλοὺς δὲ πλουτίζοντες, ὡς μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες» (Β΄ Κορ. 6, 8-10) [δηλαδή: σὲ τιμὴ καὶ σὲ ἀτίμωση, σὲ δυσφημήσεις καὶ ἐπαίνους, σὰν λαοπλάνοι καὶ ὅμως ἀληθινοί, σὰν ἄγνωστοι καὶ ὅμως γνωστοί, σὰν νὰ πεθαίνουμε καὶ ὅμως ζοῦμε, σὰν τιμωρούμενοι καὶ ὅμως μὴ θανατούμενοι, σὰν λυπημένοι καὶ ὅμως πάντοτε χαρούμενοι, σὰν πτωχοὶ καὶ ὅμως κάνοντες πολλοὺς πλουσίους, σὰν νὰ μὴν ἔχουμε τίποτε καὶ ὅμως κατέχουμε τὰ πάντα!].

ν ὅλα αὐτὰ δὲν γίνουν -σὲ κάποιον βαθμὸ καὶ κατὰ κάποιον τρόπο- καὶ δικό μας βίωμα, δική μας ἱστορία καὶ δική μας ἀλήθεια, δική μας μυστηριακὴ Σταυρο-αναστάσιμη ζωή, τότε δὲν εἴμαστε πραγματικοὶ μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ καὶ ἑορταστὲς τῆς θείας Ἐνανθρωπήσεως. Ἄν μείνουμε ἁπλῶς στὸ ἀνθρώπινο, ἱστορικό, ἐθιμικό, ψυχολογικό, συναισθηματικό, γαστρονομικό, περιηγητικό, ρομαντικὸ κλπ. ἐπίπεδο ἑορτασμοῦ καὶ δὲν μποροῦμε εἰλικρινὰ νὰ ἐπαναλάβουμε τὰ ὡς ἄνω ἅγια ἀποστολικὰ λόγια σὰν συμπέρασμα τῆς χριστιανικῆς ζωῆς καὶ ὑπάρξεώς μας, τότε δὲν γνωρίζουμε ἀκόμη ἀληθινὰ Χριστούγεννα, ὅπως δυστυχῶς συμβαίνει μὲ τὸν περισσότερο κατ’ ὄνομα χριστιανικὸ κόσμο.

***

Ἀγαπητοὶ Ἀδελφοί·

Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι ὁ μοναδικὸς Σωτῆρας καὶ Λυτρωτής μας. Αὐτὸς μᾶς ἔφερε ἀπὸ τὴν ἀνυπαρξία στὴν ὕπαρξη γιὰ νὰ συμμετάσχουμε στὶς δωρεές Του, νὰ γίνουμε μέτοχοι τῆς ζωῆς Του, νὰ καταστοῦμε «ὅμοιοι» (Α΄ Ἰω. 3, 2) μὲ Αὐτόν, θεοὶ κατὰ χάριν, καλεσμένοι σὲ «κοινωνία» (Α΄ Κορ. 1, 9) μαζί Του, αἰώνια «εὐλογημένοι» (Μθ. 25, 34) στὴν ἀτελεύτητη Βασιλεία Του.

Μὲ τὴν θεία Γέννησή Του καὶ τὸ λυτρωτικὸ ἔργο Του ὅλα αὐτὰ δωρήθηκαν καὶ ἐνεργοποιήθηκαν γιὰ ὅλους μας ἀνεξαιρέτως. Μὴν ἀνταλλάξουμε τὰ θεῖα δῶρα καὶ τὶς θεῖες προσδοκίες μὲ τίποτε ἄλλο στὸν κόσμο αὐτὸ τῆς φθορᾶς καὶ τῆς ἀπάτης.

Νὰ παραμείνουμε ἑδραῖοι στὴν πίστη καὶ τὴν ἀρετή, ὥστε καὶ ἡ ἐν συνεχείᾳ ἀποστολικὴ προτροπὴ νὰ ἀποτελεῖ τὴν ἀπαρέγκλητη καθοδηγητικὴ ἀρχὴ γιὰ μᾶς ἕως τέλους τοῦ παρόντος βίου μας: Ἀδελφοί, «γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε· πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω» (Α΄ Κορ. 16, 13-14) [δηλαδή: ἀδελφοί, ἀγρυπνεῖτε, στέκεσθε σταθεροὶ στὴν πίστη, νὰ εἶσθε θαρραλέοι καὶ δυνατοί· ὅ,τι κάνετε, νὰ γίνεται μὲ ἀγάπη]· «Καὶ ὁ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἔσται μεθ’ ὑμῶν» (Φιλ. 4, 9). Ἀμήν!

Χριστὸς ἐτέχθη!

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ


        Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
† Ὁ Ἀθηνῶν ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ

                 Τὰ Μέλη
† Ὁ Πειραιῶς καὶ Σαλαμῖνος ΓΕΡΟΝΤΙΟΣ
† Ὁ Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
† Ὁ Θεσσαλονίκης ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
† Ὁ Δημητριάδος ΦΩΤΙΟΣ
† Ὁ Τορόντο ΜΩΫΣΗΣ
† Ὁ Ἀµερικῆς ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
† Ὁ Φιλίππων καὶ Μαρωνείας ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
† Ὁ Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ
† Ὁ Λαρίσης καὶ Πλαταμῶνος ΚΛΗΜΗΣ
† Ὁ Μεθώνης ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
† Ὁ Ἔτνα καὶ Πόρτλαντ ΑΥΞΕΝΤΙΟΣ
† Ὁ Θεουπόλεως ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
† Ὁ Πελαγονίας ΜΑΞΙΜΟΣ


         Οἱ Βοηθοὶ Ἐπίσκοποι
† ὁ Νικοπόλεως (Τζακάρτας) ΔΑΝΙΗΛ
† ὁ Ταλαντίου ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ
† ὁ Ἀστορίας ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΣ

 

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝ
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς

† Ὁ Δημητριάδος ΦΩΤΙΟΣ

Θεολογικὸ Συνέδριο τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ἁγίου Φωτίου εἰς Ἔτνα Καλιφορνίας

Θέµα: «“ Ὁ Σταυρός! Ὁ Σταυρός!”
100 ἔτη Ἱεροῦ Ἀγῶνος»


18-21 Φεβρουαρίου 2025


(γιὰ περισσότερες πληροφορίες

βλ. ἐδῶ (https://mailchi.mp/8880aa1c720d/seminary-conference-2023-registration-

now-open-14182655?e=7d917d4d15

καὶ ἐδῶ (https://spots.edu/conference/)

Περίληψις ἀποφάσεως Σ.Δ.

Τὴν 9ην / 22αν τοῦ μηνὸς Ὀκτωβρίου 2024, ἡμέραν Τρίτην, συνεδρίασε τὸ Α´ βάθμιον Συνοδικὸν Δικαστήριον τῆς Ἐκκλησίας ΓΟΧ Ἑλλάδος, δίχως τὴν συμμετοχὴν τοῦ Σεβασμ. Πειραιῶς καὶ Σαλαμῖνος κ. Γεροντίου ὡς ἐξαιρουμένου, καὶ ἐπέβαλεν εἰς τὸν πρώην Πρεσβύτερον Πέτρον Κοκκίνην, τοῦ Διονυσίου, κάτοικον Κερατσινίου, κατηγορούμενον ἐπὶ κανονικοῖς αὐτοῦ παραπτώμασι, τὸ ἐπιτίμιον τῆς καθαιρέσεως καὶ ἐπαναφορᾶς εἰς τὴν τάξιν τῶν λαϊκῶν.