Παραινετικά-διδακτικά

Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστικὸ Φρόνημα

+ Ἐπισκόπου Γαρδικίου Κλήμεντος

 

ΟΤΑΝ λέγουμε Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστικὸ Φρόνημα, δὲν ἐννοοῦμε ἁπλῶς τὴν ἀπόκτησι καὶ κατοχὴ θεωρητικά, γνωσιολογικὰ καὶ ἰδεολογικὰ τῶν ἀρχῶν τῆς Πίστεως καὶ τῆς Ζωῆς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας ἀπὸ τὸν κάθε ἕνα ἀπὸ ἐμᾶς. Ἀλλά, ἐννοοῦμε κάτι βαθύτερο, μία διαρκῆ στάσι καὶ πορεία ζωῆς, ἡ ὁποία εἶναι ἐμποτισμένη ἀπὸ τὸ Ἦθος τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ αὐτὸ τὸ Ἦθος, ὁ φορέας του τὸ ἐκφράζει καὶ τὸ ἐκδηλώνει σὲ κάθε λεπτομέρεια τῆς ζωῆς του.

Ποιὰ εἶναι ἡ στάσι καὶ συμπεριφορά μας μέσα στὸν Ναὸ τοῦ Θεοῦ

ΟΠΟΙΟΣ συμμετέχει στὶς Ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας σπάνια, αὐτὸς εἶναι βέβαιο ὅτι ἀποστερεῖ τὸν ἑαυτό του ἀπὸ ἀνεκτίμητη πνευματικὴ ὠφέλεια. Οἱ γονεῖς, οἱ ὁποῖοι δὲν φροντίζουν γιὰ νὰ πηγαίνουν τὰ παιδιά τους στὴν Ἐκκλησία, διαπράττουν ἕνα φοβερὸ ἁμάρτημα. Ἐνθυμηθῆτε τοὺς λόγους τοῦ Σωτῆρος μας: «ὅπου εἰσι δύο ἤ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμὶ ἐν τῷ μέσῳ αὐτῶν» (Ματθ. ιη΄ 20).

Περὶ Μετανοίας ὀλίγα τινὰ

Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ εἶναι ἡ ἀρχὴ τῆς ὁδοῦ τῆς κατὰ Χριστὸν τελειώσεως, ἡ «θύρα τῆς Χάριτος», μία διαρκὴς πορεία καὶ στάσις ζωῆς, καὶ ὄχι ἁπλῶς μία μεταβατικὴ στιγμὴ ἀποστροφῆς τῆς ἁμαρτίας καὶ προσωρινὴ βαθμίδα ἀναβάσεως στὴν ἀρετή. 

Ἀπόσπασμα Λόγου εἰς τὴν Γ’ Κυριακὴν τῶν Νηστειῶν

"Περὶ Ψυχῆς"

stauros

[...] γαπητέ, εἶσαι πολύτιμος, διότι ἔχεις μέσα σου πολύτιμον καὶ ἀθάνατον ψυχήν. Ἐπλάσθης βασιλεὺς τῆς κτίσεως. Πρόσεξε μὴ γίνεσαι σκλάβος τῶν παθῶν. Θέσον τῆς ζωῆς σου κύριον σκοπὸν τὴν σωτηρίαν τῆς ψυχῆς σου καὶ ὅλα τὰ ἄλλα μεταχειρίσθητι ὡς μέσα διὰ νὰ ἐξυπηρετήσῃς τὸν σκοπὸν αὐτόν.

Ἡ Ἁγία Φιλοθέη ἡ Ἀθηναία

Agia philothei

ΤΗΝ 19η Φεβρουαρίου τιμᾶται ἡ μνήμη τῆς Ἁγίας Φιλοθέης τῆς Ἀθηναίας. Ἡ πόλη τῶν Ἀθηνῶν ἀλλὰ καὶ γεικώτερα τὸ γένος ἡμῶν - ὀφείλει πολλὰ σὲ αὐτὴν τὴν ἁγία μορφή. Ἔζησε τὴν ἐποχὴ τῆς στυγνῆς δουλείας τῆς πατρίδος μας κάτω ἀπὸ τὸ πέλμα τῶν δυσσεβῶν Ὀθωμανῶν, καὶ ὑπῆρξε μεγάλη παρηγορία γιὰ τοὺς προγόνους μας τῆς ἐποχῆς τοῦ 16ου αἰῶνος. Τὸν πλοῦτο τὸν ὁποῖο κληρονόμησε ἀπὸ τὴν οἰκογένειά της τὸν διέθεσε σὲ ἀγαθοεργίες, ἐφαρμόζοντας τὸν λόγο τοῦ Χριστοῦ περὶ τελειότητος: «Εἰ θέλεις τέλειος εἶναι, ὕπαγε πώλησόν σου τὰ ὑπάρχοντα καὶ δὸς πτωχοῖς, καὶ ἕξεις θησαυρὸν ἐν οὐρανῷ, καὶ δεῦρο ἀκολούθει μοι» (Ματθ. ΙΘ´ 21).